Nettavisen Liernett ble utgitt av selskapet Liernett DA fra 1. januar 2003 til 31. desember 2012.

Liernetts rikholdige arkiv blir fra 2014 tilgjengeliggjort og driftet av Sylling Hardcode v/ Svend Asbjørn Sylling.

Redaktør:

Daglig leder:

Redaksjon og administrasjon:

Varierende kunnskap om jordbær

Det ser ut til at enkelte butikkansatte stort sett kan gjøre greie for priser --


Liernett stilte ansatte i seks av Liers dagligvarebutikker følgende spørsmål:

- Hva er prisen pr. kurv?

- Hva heter produsenten?

- Hvilken sort selger dere?

Alle kunne selvsagt relativt raskt oppgi dagens pris som varierte mellom 19,90 til 34,90

Svar på spørsmål 2:

To av butikkene kunne oppgi produsenten på dagens jordbærtilbud.

To av butikkene var usikre

To visste ikke.

Spm 3:

Tre av seks kunne svare på sorten

Butikken som klart hadde best varekunnskap var Spar, Holsfjorden som mottar jordbær fra en produsent i Sylling.

Kan det bety at kundene er best tjent med å handle i butikker der både merke og produsent er kjent? Hva mener leserne våre ? 

Forrige artikkel:Hvor kommer bærene fra?Neste artikkel:0,07 prosent

Kommentarer fra leserne til denne artikkelen
Onsdag 27. juni 2007 16:01: Kommentator
Det jeg legger merke til er at Spar Holsfjorden er den eneste butikken som er nevnt, og ser samtidig at denne ligger inne med annonser her. Need I say More??
Torsdag 28. juni 2007 07:06: hmm
Men kan også sies at Spar Holsfjorden har den beste hjelpen, den beste ferskvare disken og den kosligste butikken. Og jeg jobber ikke i Liernett.. Liernett er nok så proffe at det ikke skal ha så mye å si, kjære deg..
Torsdag 28. juni 2007 09:17: Tom I.
Jeg er også overbevist om at de er såpass proffe.
I motsatt fall dikter journalistene opp saker uten rot i virkeligheten, kun for annonsørene sine. God kundeservice, men tviler på at det er sannheten.
Torsdag 28. juni 2007 19:52: Kame Ramann
Liernett har, etter min mening, en grei holdning til tekstreklame, og jeg stoler på at saken om jordbærene er korrekt.

Skulle jeg absolutt sette fingeren på noe som nærmet seg streken, måtte det være omtalen av Kiwi-dagen for noen uker siden. Men siden Kiwi ikke annonserer hos Liernett, skal jeg ikke kritisere den saken heller.

Den som er interessert i å se (u)skikkelig tekstreklame i media, bør se nærmere på avisenes bilsider. Der er det mer enn CO2 som oser og stinker.
Flere artikler

© 2017 Sylling Hardcode

Nytt fra Sylling Hardcode nå: cpm.wiki