Nettavisen Liernett ble utgitt av selskapet Liernett DA fra 1. januar 2003 til 31. desember 2012.

Liernetts rikholdige arkiv blir fra 2014 tilgjengeliggjort og driftet av Sylling Hardcode v/ Svend Asbjørn Sylling.

Redaktør:

Daglig leder:

Redaksjon og administrasjon:

Testritt uten sikkerhet?

Før Asker Sykkelklubb arrangerte sitt testritt langs den svingete og trafikkerte riksvei 285 mellom Sørsdal og Nordal var det ikke søkt om tillatelse ---

Einar Lutnæs ved Lier Lensmannskontor bekrefter nok en gang at det ikke var søkt om tillatelse til å arrangere rittet.

Svein Olav Andersen, leder i Asker CK har omsider avgitt følgende uttalelse til Liernett etter forrige ukes treningsritt: - Liernett har selvfølgelig rett i at det skal søkes tillatelse for å arrangere sykkelritt. Men i dette tilfelle dreide det seg om en intern test trening i Asker CK, der 20 personer syklet på tid en og en for å se om sesongen har gitt den ønskede effekt på formen. Dette er mao trening og ikke et sykkelritt i lovens forstand. .

Lutnæs understreker i en kommentar at selv treningsritt skal det søkes om.

Leder Andersen i Asker sykkelklubb vil undersøke brudd på trafikkreglene etter klubbens treningsritt

Han sier: - På trening må hver enkelt opptre slik trafikk reglene krever. Siden Liernett har reagert på noen situasjoner er det tydelig at noen ikke har vært aktsomme nok.

Andersen sier at han skal forhøre seg med dem som deltok for å finne ut hvem som har vært i konflikt med biltrafikken og innskjerpe dette.

Forrige artikkel:Frp fornekter seg ikkeNeste artikkel:Ut på sykkeltur

Kommentarer fra leserne til denne artikkelen
Lørdag 27. september 2008 11:53: naboen
det er vel ikke noe nytt at sykklister bare tar seg til rette? når de får på seg klær med masse reglame på, eier de veien, gjerne to i bredden, der det er gang og sykkelvei bruker de heller veien. Hva om vi som kjører bil kan bruke sykkelstiene nå det er kø?
Lørdag 27. september 2008 14:29: naboen
det er vel ikke noe nytt at sykklister bare tar seg til rette? når de får på seg klær med masse reglame på, eier de veien, gjerne to i bredden, der det er gang og sykkelvei bruker de heller veien. Hva om vi som kjører bil kan bruke sykkelstiene nå det er kø?
Lørdag 27. september 2008 16:39: Ofte på veien
Syklister er utrolig uforsiktige med seg selv. De tar sjanser som ville kostet dem livet om ikke andre i trafikken viste måtehold. Var det ikke en politimann som nylig sa noe sånt som at "hvis billistene kjørte på samme måte som syklistene, ville jeg ikke våge meg ut i trafikken uten panserkjøretøy"?
Lørdag 27. september 2008 17:49: Cultura
Syklister skal oppfattes som trafikanter i trafikken, men hva er de når de kommer susende ut fra en sidevei og sykler over fotgjengerfeltet?
Ikke "kamikazi" kanskje, men noe beslektet.
Bilførerne glemmer hvordan det er å være fotgjenger med en gang de setter seg bak rattet.
Syklistene derimot, klarer fint å spille begge roller i løpet av samme turen.
Søndag 28. september 2008 08:59: Anne
Vi har fortsatt et stykke å gå når det gjelder synet på sykkelen som fremkomstmiddel her i landet.
I land som Danmark og Nederland kan vi se hvor velfungerende dette kan være, når det blir lagt til rette for det.
Hos oss er sykkelen stadig mer blitt et redskap for egentrening og konkurranse.
Og når det er klokker og måleinstrumenter som styrer sykkelturen, bør den kanskje styres inn på lukkede baner - som i bilsporten.
Flere artikler

© 2017 Sylling Hardcode

Nytt fra Sylling Hardcode nå: cpm.wiki