Nettavisen Liernett ble utgitt av selskapet Liernett DA fra 1. januar 2003 til 31. desember 2012.

Liernetts rikholdige arkiv blir fra 2014 tilgjengeliggjort og driftet av Sylling Hardcode v/ Svend Asbjørn Sylling.

Redaktør:

Daglig leder:

Redaksjon og administrasjon:

Ønsker opphøyde gangfelt

Arne Chr Karlsen mener dette er nødvendig, for å sikre fotgjengere og andre myke trafikanter mot råkjørere i Sylling sentrum.

Karlsen, som i alle år har bodd i Sylling sentrum, har i den senere tida observert et stadig økende antall bilister som kjører alt for fort i sentrum. 50 km/t-sonen blir svært ofte ikke respektert.

Han tror at fysiske hindringer som opphøyde gangfelt er nødvendig både for å tvinge farten ned og for å markere gangfeltene bedre over mot busstoppene.

Karlsen nevner fire punkter der det kan gjøres noe for å bremse farten. Foruten en overgang ved Vangen Mat, nevner han gangfeltet i svingen ved Syllingbakken, to gangfelt mellom Svanglia og Sylling skole. Se bilder nedenfor.

Gata er smal i sentrum. Myke trafikanter, som de minste skolebarna og pasienter fra Villa Skaar, ferdes i sentrum daglig. Om vinteren er fortauet ofte islagt og ikke sikret mot veibanen. Bussene blir tvunget til å kjøre tett inn til fortauet ved motgående trafikk.

  • resized_fotgjengerfelt_ned_til_svanglia.jpg
  • resized_fotgjengerfelt_sylling_skole.jpg
  • resized_hekk_v_skaar.jpg
Forrige artikkel:På landslaget i to idretterNeste artikkel:Glimt fra ukens fotballrunde

Kommentarer fra leserne til denne artikkelen
Fredag 28. august 2009 09:23: Sofie
Helt enig med Karlsen. Her burde FAU også engasjere seg iforhold til skolebarna, til å få virkelig gangvei for skolebarn. Ett annet sted det MÅ komme gangvei, er fra skolen til Enger ! Egentlig burde det vært opphøyet gangfelt ved skolen og satt ned hastigheten ytterligere.
Lørdag 29. august 2009 14:02: ø.gurandsrud
Og mye bedre skal det bli,når valstadjordet blir fylt opp. Her har den politiske høyre sida i Lier noe svare for. Ullaskal på krakken sin den 31.aug, og da kan hun både telle biler og måle farta samtidig.
Mandag 31. august 2009 10:11: Ulla Nævestad
Dette er et godt forslag fra Arne Christoffer Karlsen. Kommunen har tidligere tatt opp saken med Statens vegvesen som er ansvarlig for slike tiltak på riksvei.
Ø Gurandsrud har tydeligvis et bredt bilde av Høyre-siden i Lier-politikken.I sluttbehandlingen av kommuneplanen 2002-2013 gikk nemlig samtlige partier i kommunestyret inn for utbygging av Valstadjordet.
Mandag 31. august 2009 19:40: Syllingdøl
Enig at fotgjengere kan sikres bedre med å senke hastigheten.

Men hva med snøhaugen fra Karlsen som hele vinteren gjør utkjøringen fra Vangen Mat trafikkfarlig. Der kommer det til å smelle før eller siden
Mandag 31. august 2009 21:53: Arne Christoffer Karlsen
Helt enig at denne snøhaugen er trafikkfarlig. Kommunen har "tatt" flere meter inn på vår eiendom til fortau. De ytterste meterne av snøhaugen er snø fra fortausrydding og ligger ikke på vår eiendom..
Onsdag 2. september 2009 08:23: ø.gurandsrud
Det blir jo enda lettere å få til utbedringer når det det hele politiske Lier var enig om øke(utbygging) trafikken gjenom Sylling sentrum. Det som er leit er at politikere ikke ser sammenhengene.
Flere artikler

© 2017 Sylling Hardcode

Nytt fra Sylling Hardcode nå: cpm.wiki