Nettavisen Liernett ble utgitt av selskapet Liernett DA fra 1. januar 2003 til 31. desember 2012.

Liernetts rikholdige arkiv blir fra 2014 tilgjengeliggjort og driftet av Sylling Hardcode v/ Svend Asbjørn Sylling.

Redaktør:

Daglig leder:

Redaksjon og administrasjon:

Trafikksikkerhet i Lier

Bård Strand fra Lier Arbeiderparti kommenterer i dette innlegget synspunktene høyrepolitikeren Karl Bellen kom med etter Liernetts artikkel om farlige bussholdeplasser.

"Ikke helt i humør, Karl? Arbeiderpartiet har lokalt sørget for å få vedtatt en kryssløsning på Linnes som så godt som mulig ivaretar hensynene til nærmiljøet, i strid med Vegvesenets første ønsker. Så har Arbeiderpartiet nasjonalt fått inn i Nasjonal Transport Plan en tekstdel med forslag om bevilgning til videreføring av R-23 fra Dagslett til Linnes. Ingen vet ennå noe som helst om videreføring fra Linnes til E-18. Det vi vet er at løsningen som ble valgt i kommunedelplanen med sammenføyning av R-23 og E-18 nedenfor Protan, ikke har kapasitet for Fjordby-utbyggingen. Vi vet også at Vegvesenet fortsatt vil ha den sammenføyningen på Kjellstad.

Ingenting er ennå finansiert eller påbegynt, og vi kan bare håpe at det skjer i løpet av 5 år. Lier Arbeiderparti ville tidligere ha sammenføyningen til E-18 direkte fra Dagslett til E-18 på Viker. Da ville vi ikke hatt noe problem med kapasitet for Fjordbyen, vi ville ikke hatt noe miljøproblem og vi ville blitt ferdig med Oslofjordprosjektet i én operasjon. Slik gikk det ikke, fordi Vegvesenets løpegutter i Lier; Lier Høyre, heller ville innføre en støyåre til i nærmiljøene i ytre Lier. Om det innebar en tidsmessig forskjell for beboerne på Lahell vil avhenge av når Dagslett-Linnes tunnelen faktisk blir bygget. Kostnadsmessig er det sannsynlig at det blir dyrere med to etapper; Dagslett-Linnes Linnes-E-18 enn med én etappe; Dagslett - E-18.

I mellomtiden må vi lokalt påvirke fylket og Vegvesenet til bedre sikkerhetsløsninger ulike steder i Lier, og i hvert fall to av disse busslommefellene er knyttet nettopp til R-23.

Det er fint å lese at Ryno er veldig klar på at Høyre kommer til å støtte videre tiltak på disse områdene."

Liernetts artikkel og de etterfølgende kommentarene finnes på: http://www.liernett.no/5327-liers-nest-farligste-bussholdeplass

Her er dessuten en kommentar fra Statens vegvesen til den opprinnelige artikkelen: http://www.liernett.no/5330-fortsatt-nodvendig-aa-lope-til-og-fra-bussholdeplassen

Forrige artikkel:Hardt arbeid gir resultaterNeste artikkel:Liunger en søndag i april

Flere artikler

© 2017 Sylling Hardcode

Nytt fra Sylling Hardcode nå: cpm.wiki