Nettavisen Liernett ble utgitt av selskapet Liernett DA fra 1. januar 2003 til 31. desember 2012.

Liernetts rikholdige arkiv blir fra 2014 tilgjengeliggjort og driftet av Sylling Hardcode v/ Svend Asbjørn Sylling.

Redaktør:

Daglig leder:

Redaksjon og administrasjon:

Pressekonferanse Blackie Lawless, W.A.S.P

fredag 9. juni 2006

W.A.S.P. oppsto i 1982 og i løpet av et år spilte de for et utsolgt Santa Monica Civic Hall, et sted som har plass til 3 000 personer. Den selvtitulerte debutskiva inneholdt et flertall låter som har blitt synonymt med bandet, slik som "I Wanna Be Somebody" og "School Daze", men det var singelen "Animal (Fuck Like A Beast)" som ble det virkelig store gjennombruddet for W.A.S.P. De har også gitt ut konseptalbumet "The Crimson Idol", og "Neon God" som ble gitt ut i fjor er en stilmessig oppfølger til denne. På grunn av disse platene har W.A.S.P. oppdaget at de har fått et nytt og utvidet publikum.

Blackie Lawless på scenen er noe helt for seg selv. Der han står bak mikrofonstativet sitt (som for øvrig ikke var med til Sverige på grunn av at det forsvant i forsendelsen.), er han en bemerkelsesverdig og beundringsverdig karakter. De som husker Blackie fra tidligere og har sett han på scenen, kjenner han som en blodtørstig, sminket figur.

Den Blackie Lawless som kom på pressekonferansen, usminket og kledd i fotballskjorte, shorts og solbriller, er en ganske annen person. En meget reflektert og veltalende mann som er oppvokst i kirken med en bestefar som var dekan og en onkel som var prest. Dette førte tidligere til at han alltid skyldte på Gud dersom noe gikk galt, frem til han etter hvert forsto at det faktisk er menneskeheten man skal skylde på. Så han har forandret seg veldig siden de startet i 1982. Selv om "sex, drugs and rock n'roll" er flott, er det mye mer i livet som er bra. "Headless" var deres første politiske plate, og Blackie mener at det er sannheten som er det viktigste. De som ikke forteller sannheten, forteller løgner, sier han.

Alle mennesker er usikre, sier Blackie, og spesielt preformere er meget usikre. Selv liker han seg ikke i det hele tatt dersom han har masse mennesker rundt seg, og dette fører til at han ikke stiller opp på ting hvor han blir utsatt for store menneskemengder og horder av fans som ønsker autografer og bilder. Han synes det er topp med 2-3 fans, da skriver han gjerne autografer og prater. Men i større sammenhenger blir han usikker og utrygg, og er redd for å fremstå som sint og uhøflig. Dette er grunnen til at han unngår slike situasjoner, det er ikke det at han ikke gidder å stille opp for fansen sin.

Frontfiguren i W.A.S.P. har sterke meninger om plateselskaper. De er ikke på stort plateselskap selv, da de ikke lenger selger plater på store selskaper. De store selskapene har ikke kontakt med gatene, men er bare interessert i deg dersom du er "flavour of the month", som han sier. Blackie tror også det nærmer seg en tid hvor musikken blir gratis, og at plateselskapene, både de store og indie selskapene, er ganske redde for dette faktum.

Tilbake til mikrofonstativet, "Elvis", som Blackie kaller det; dette har han selv designet, og det er folkene hos Disney konsernet som har laget det. Det kostet $ 10 000, er verdens dyreste mikrofonstativ og har blitt karakteristisk for Blackie Lawless. Til tross for at dette ikke var med til Sverige, gjorde W.A.S.P. en energisk og god konsert, hvor hitsene kom som perler på en snor!
Forrige artikkel:Pressekonferanse med Doro PeschNeste artikkel:Pressekonferanse George Thorogood

Flere artikler

© 2017 Sylling Hardcode

Nytt fra Sylling Hardcode nå: cpm.wiki