Nettavisen Liernett ble utgitt av selskapet Liernett DA fra 1. januar 2003 til 31. desember 2012.

Liernetts rikholdige arkiv blir fra 2014 tilgjengeliggjort og driftet av Sylling Hardcode v/ Svend Asbjørn Sylling.

Redaktør:

Daglig leder:

Redaksjon og administrasjon:

Europark gir dårlig inntrykk

Uklar skilting og uklare bestemmelser er og blir en kilde til irritasjon og gir dessuten et dårlig inntrykk av Lierbyen.

P-vakter og P-selskaper blir sjelden populære. Det har noe å gjøre med at de livnærer seg blant annet av å innkassere bunker med hundrelapper fra folk som har stått et par minutter for lenge på en P-plass. At norske myndigheter godtar slikt, er vanskelig å forstå.

I Lierbyens skiltjungel er det viktig å få med seg alt med liten skrift. Vaktene kjenner bestemmelsene, og en del av parkeringsselskapenes inntektspotensial ligger i at folk flest ikke gjør det. Selskapene er på hjemmebane, og den arge bilisten må ofte bite i gresset og innse at et halvt tusen kroner eller mer ikke er verdt å kjempe for mot en åpenbar overmakt.

Hva er "Kundeparkering" i Lierbyen ?
Fra Drammen og andre byer vet vi at folk har måttet betale dyrt fordi de har parkert på ”kundeparkering” og deretter begitt seg til andre steder enn nærmeste butikk. Derfor er det god grunn til å spørre om hva Lier kommune og Europark legger i ”kundeparkering”. Er det greit å stå på ”kundeparkering” når man skal en snarttur innom kjente i Bakerikvartalet? Og hvis det ikke er greit, hvor kan man ellers parkere?

Forakt for publikum
Liernett har tidligere påpekt at det er meningsløst å henvise til baksiden av et skilt (Se bildet over!) som er plassert to-tre meter over bakken og hvor baksiden av skiltet står opp mot en vegg og er uleselig selv når maksimal godvilje legges til. Men slik er skiltet, og verken kommune eller parkeringsselskap har giddet å gjøre noe med det. Det eneste engasjementet fra Europarks side har vært å påstå at Liernetts beskrivelse av skiltet ikke stemte.

Imidlertid er vi nylig blitt gjort oppmerksom på at baksideteksten står på et eget skilt under hovedskiltet, noe Europark tydeligvis ikke har vært klar over ettersom det fortsatt henvises til den uleselige baksiden av skiltet.

Hvis Europark dessuten hadde unngått unødvendige gjentagelser (Se bildet under!), kunne kanskje noen av baksidebestemmelsene fått plass på forsiden.

Enda et eksempel på dårlig skilting: Hvorfor samme opplysning to ganger? Leser ikke Europark sine egne skilt, eller er hensikten å fortelle at det er maks P-tid på samtlige ukedager?

En bagatell? Ikke så lenge det koster mange hundre kroner å feiltolke parkeringsbestemmelsene eller se noen minutter feil på klokka.

Forrige artikkel:Stjal hos RemaNeste artikkel:TV-tyver på Lierstranda

Flere artikler

© 2017 Sylling Hardcode

Nytt fra Sylling Hardcode nå: cpm.wiki