- Jeg må forsikre meg at det ikke er noe møtende trafikk, sier Rannveig og tenker på de dype hullene, spesielt i den svake kurven på Sylling-jordene. Det er svært dype hull som bildene viser enkelte steder .--
Tore Braaten, ved Statens Vegkontor Buskerud, kan ikke love noe nytt dekke med det første, men sier at lapping vil bli nødvendig så snart som mulig. I mellomtiden blir det gjerne altså kjørt litt sikk-sakk i Sylling ---
Deler av Vestsideveien er også tydelig merket av slitasjen, noe som bussjåførene nokså fortvilet konstaterer. - Foruten at det sliter veldig på materiellet, er det helseskadelig for oss, sier en sjåfør til Liernett.
Som bussjåfør i denne flotte bygda må jeg si t veistandarden er satt 30 år tilbake, det er direkte vondt å kjøre vestsiden oppover. Problemene starter allerede i Eggebakkene, derfra opp til Øksne er det hull på hull. Fra Sjåstad til Delekant er det helt forferdelig i kjøre i mer enn 20 km i timen. Så kommer vi til Kyllerudkrysset og da en sirkelen fullendt, der er det som postbudet påpeker kun mulig å komme helskinnet frem ved å kjøre slalåm... Dette er for dårlig i 2008.