Max minus publikum
Hva er galt med det skjeve, grønne huset ved E-18. I dag åpnet hamburgerrestauranten Max med én kunde ved disken.
Bunnpris forsvant fort fra huset. Marché har ikke fått det til og har nå måttet dele plass med den svenske hamburgerkjeden Max, som åpnet i dag.
Dårlig start
Til tross for fargerike kjempeannonser var interessen laber. Da klokken slo 10 sto det én kunde ved de seks kassene som er til disposisjon. I drive-in vinduet ventet to ansatte på kunder som ikke dukket opp. Det var en dårlig start på åpningsdagen.
Imidlertid er det slett ikke sikkert at folks hamburgerappetitt er på det høyeste før litt senere på dagen, men tradisjonelt pleier noen å stille opp når det lukter åpningstilbud.
Med relativt fri sikt mot kjøkkenets stål og hvite fliser fremstår Max i betydelig kontrast til den mer fargerike Marché, som holder til i samme lokale. Men oversiktlig og ryddig er det. Og så får tiden vise om Max er kommet for å bli eller om det ender med maks uflaks.
Noe nytt fant vi. Plastplenen til Max har nemlig gitt innhold til slagordet Liertoppen har brukt i en årrekke uten at noen har skjønt hvorfor: Der gresset er grønt hele året.