Lier kommune svarer godt
Lier kommer på tredjeplass, bare slått av Bærum og Drammen, i en landsomfattende undersøkelse av håndtering av henvendelser fra publikum.
Det er viktig å merke seg at dette er en test av hvor flinke kommunene er til å svare på vanlige spørsmål fra innbyggerne. - Testen sier ikke noe om kvaliteten på tjenestene, presiserer Forbrukerrådet, som står bak undersøkelsen.
Kommunene er bedømt etter evnen til å håndtere henvendelser i kategoriene: Internett, chat, telefon og e-post.
Selv om Lier kommune tydeligvis ikke chatter med innbyggerne, kommer kommunen likevel ut på en tredjeplass. Det skyldes blant annet god evne til å sørge for at det ikke bare ble gitt svar, men også hjelp videre.
- Denne kommunetesten er foretatt idet nyvalgte kommunepolitikere inntar rådhus i by og bygd. Forbrukerrådet oppfordrer politikerne til å sette kommunikasjon og service høyt på agendaen i kommende fireårsperiode, sier Terje Kili som er ansvarlig for offentlige tjenester hos Forbrukerrådet.
Les mer om undersøkelsen:
http://forbrukerportalen.no/frtest/kommunetest_hosten_2011