Altibox kutter Discovery Channel
Her sitter jeg onsdag kveld og er ganske så forbannet på Altibox.
Helt siden jeg begynte å følge Mythbusters sommeren 2005 har Discovery Channel vært min klare favorittkanal. Gleden har derfor vært stor når Lier Fibernett gjennom Altibox har gitt meg denne kanalen de siste årene. Jeg har tatt opp hver eneste episode av Mythbusters og andre serier, selv om de fleste riktignok har blitt sendt i reprise og raskt har blitt ofre for slette-knappen på fjernkontrollen.
De siste 9 ukene har jeg fulgt den spennende serien Gold Rush Alaska, som handler om en gjeng fra Oregon som fikk merke finanskrisen ganske kraftig. De solgte derfor alt de eide og satset alt på å grave gull i Alaska. I 9 uker har jeg fulgt familien Hoffmann med venner i jakten på gull, hvor hver episode stort sett har endt med en real cliffhanger.
I forrige episode nærmet det seg vinter og slutten på gullgraversesongen i Alaska, samtidig som gullgraverne stadig rykket nærmere konkurs.
Tirsdag kveld ble den siste av totalt 10 episoder sendt på Discovery Channel, hvor jeg skulle få svar på hvordan det hele endte, og om lykkejegerne fra Oregon endelig skulle finne gullet de var ute etter.
Men slik gikk det ikke.
Altibox har uten noe som helst forvarsel fjernet Discovery Channel og søsterkanalene, og opptaket fra i går er heller ikke mulig å spille av.
Altibox publiserte riktignok en pressemelding onsdag ettermiddag, men hvem leser vel det?
Nei, nå er det på tide å bytte til en annen leverandør, noe jeg ikke er alene om. På Twitter og Facebook raser nemlig seerne, og grupper mot fjerningen av kanalene får tilhengere i rekordfart, meg inkludert.
Men det største problemet jeg sitter igjen med akkurat her og nå er hvordan jeg skal få tak i den siste episoden med gullgraverne i Alaska. Jeg kan visstnok kjøpe en tilleggspakke til kr 300 per måned, men det blir nok litt snaut med tid når varsel om endringen er så totalt fraværende.
Hadde Altibox derimot hatt orden i sakene sine og varslet meg på en god måte hadde Lier Fibernett fått en kunde i Lier med tilleggspakke i porteføljen sin.