- Sjokkerende å bli satt på sidelinjen
Mathias Dannevig ( på bildet ), leder av Lier Arbeiderparti, slutter seg til Nina E. Johnsens reaksjoner
- Lier Arbeiderparti lanserte i høst veiforliket i Lier Kommune og fikk full tilslutning fra de andre partiene til dette, nettopp for å kunne nå denne runden i NTP Norsk Transportplan). Alt har vært klargjort fra Lier Kommune innenfor de frister som gjelder. Da er det sjokkerende å bli satt på sidelinjen av de administrative veimyndigheter, sier Dannevig.
- Følgende er nå HELT SENTRALT videre, sier han og fortsetter:- Det blir en oppgave for alle politiske partier i Lier og i Fylket å snu denne negative holdning når saken skal opp for politisk behandling i senere omganger. Løpet er langt fra kjørt ennå, og vi må ikke gi oss.
For å understreke alvoret i situasjonen må lokale politikere i Lier bli mer agressive i krav om strakstiltak på veistrekningen. Røyken-Drammen. Lier Arbeiderparti har hittil vært alene om å kreve stor prisøkning for TUNGTRANSPORT gjennom Oslofjord - tunnelen, veiene rundt Lahell og Engersand er ikke dimensjonert for å være avlastningsvei for Oslo for denne type transporter. Her må vi nå få de andre partiene i Lier med oss. Og vi må kreve flere midler til støydemning og gang/sykkelveier langs eksisterende trase. Uansett vil det ta flere år før en ny vei kan avlaste den gamle, og vi må forhindre at liv i mellomtiden går tapt.
Av unnlatelses - synder i Buskerud fremstår RV 23 som den åpenbart største i gårsdagens NTP fremlegg. Internt i Buskerud Arbeiderparti regner jeg ikke med å møte "konkurrenter" i form av andre uteglemte prosjekter av større viktighet i Fylket. Derfor er jeg rimelig sikker på å få våre fylkepolitikere med på en offensiv rundt RV 23 som førsteprioritet, og jeg håper endelig det samme er tilfellet i de andre politiske partier, avslutter Dannevig